DO NOT BUY FROM AMAZON:
On July 31, I ordered a hard drive at Amazon, I choose Amazon logistics paying an higher price because of their reputation and quality service. WRONG .... the order took 4 days to be shipped and is handled by the courier Hermes who was supposed to deliver it on 6Th August. On the 6Th in the evening I contacted the courier who claimed to have tried to deliver the box in the afternoon, but I was at home all day waiting and he did not and in case he did he should have left a note stating he tried to deliver but nobody was there right? He assured me that he would come on the 7th by 2 pm... Guess what: nobody came. At 16.30 the 7th I call him once more and he said: "I'll check and call you back" AH ha ha wait and cross your fingers... nobody called back? The 8th today, and I called him once more, he answered me he that he has been not operational for two days ... Are you joking - I thought?
On the site of Hermes delivery was scheduled for the 6th. Three days locked in the house to wait for those who are not and will not take responsibility for their work. That sucks!
Customer service of Hermes replied to me that they'll try to redeliver on Monday ... But to try again you must first deliver once or try ... and that I should complain to Amazon, as saying: I DO NOT CARE .... Reading on the Amazon site I read this: "We recall that is not part of our obligations to indemnify our customers for delayed or void deliveries." What ?! Which means that if the package arrives in a month or do not arrive it's my business? The delivery option when ordering was 3-5 days , not 10.... One thing is for certain dear Amazon: you have lost a customer and all his friends .... the next time you take someone else for fool and change courier it sucks! - Angry.
NON COMPRATE DA AMAZON:
Il 31 luglio ho ordinato un hard disk scegliendo la logistica di Amazon anche a prezzo maggiore convinta di un servizio di qualità. SBAGLIATO.... l'ordine ci mette 4 giorni a partire e viene gestito dal corriere Hermes che lo dava in consegna il 6 agosto. Il 6 sera contatto il corriere che sostiene mentando di essere passato, ma io son stata a casa apposta tutto il giorno e in ogni caso avrebbe lasciato una nota di mancata consegna giusto? mi assicura che sarebbe passato il 7 entro le 14..... non si è visto. Alle 16.30 lo chiamo e mi dice:" controllo e la richiamo". AH ah ah e chi l'ha più sentito? oggi 8 lo richiamo e mi dice è due giorni che non è operativo... ma scherziamo? Sul sito di Hermes la consegna era prevista per il giorno 6. Tre giorni chiusi in casa per aspettare chi non viene e non si prende la responsabilità del suo lavoro. Che schifo! Al servizio clienti di Hermes mi han risposto che ritentano in consegna lunedì: per ritentare occorre prima farle le consegne... e di lamentarsi con Amazon, come dire: ME NE LAVO LE MANI.... Leggendo sul sito Amazon ho letto questo: "Ricordiamo che non fa parte dei nostri obblighi risarcire i nostri clienti per consegne in ritardo o non avvenute." A si?! che significa che se il pacco arriva tra un mese o non mi arriva son cavoli miei? La consegna scelta al momento dell'ordine era 3-5 giorni e non mesi.... Una cosa è certa avete perso un cliente e tutti i suoi amici.... la prossima volta prendete in giro qualcun altro e cambiate corriere che fa pietà!
— arrabbiata.
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